[PR] Creative brengt de Sound Blaster Katana V2-soundbar uit


Dit artikel is gebaseerd op een persbericht van Creative

SINGAPORE – 30 september 2021 – Creative Technology heeft vandaag de release aangekondigd van Sound Blaster Katana V2, de opvolger van de originele Sound BlasterX Katana, die door velen werd beschouwd als de ultieme gaming-soundbar. Volledig opnieuw ontworpen met een geheel nieuwe slanke vormfactor, levert hij 68% meer vermogen dan voorheen, beschikt hij over verbeterde audiodynamiek en transformeert de hoofdtelefoonervaring met Super X-Fi Headphone Holography – deze nieuwe Katana is een dreigend wapen voor zowel desktop- als consolegamers.

Gamen klinkt weer spannend
De Sound Blaster Katana V2 belichaamt het hoogtepunt van Creative’s beste audiotechnologieën, aangezien hij games en films tot leven brengt via 5.1-kanaals weergave. Het levert de geluidssignatuur van een high-end Sound Blaster, gebouwd met meer dan 30 jaar expertise op het gebied van audioverwerking, en behoudt het veelgeprezen drievoudig versterkte ontwerp van zijn voorganger, waarbij elk van de 5 drivers afzonderlijk wordt aangedreven door Creative’s eigen multi-core DSP-controller. De geluidskwaliteit wordt verder verbeterd door verbeterde stoffen dome-tweeters voor schonere en verfijndere hoge tonen, en een grotere, imposantere subwoofer voor diepere maar krachtige basprestaties.

Voor gebruikers die liever de wereld buitensluiten of tot diep in de nacht doorvechten zonder anderen te storen, is Super X-Fi Headphone Holography, een meermaals bekroonde technologie die het geluidsbeeld van een high-end multi-speakersysteem in hoofdtelefoons nabootst, de dwingende oplossing. Ingebouwd in de Sound Blaster Katana V2 met de geïntegreerde Super X-Fi UltraDSP-chip, zullen gebruikers holografische audio ervaren die is gepersonaliseerd op basis van hoe ze geluid horen, en genieten van een ongekend niveau van realisme terwijl ze zich volledig onderdompelen in een film of duiken recht in het gaming-slagveld.

Vijand spotten wordt eenvoudiger dan ooit tevoren – met SXFI BATTLE Mode, een geluidsmodus die speciaal is ontworpen om FPS-gamers een ongekende voorsprong te geven in verbeterde audio-aanwijzingen, zowel voor de richting als voor de afstand. Er is ook de Scout-modus, een bekende Sound Blaster-functie die zich richt op geluidsdetectie, zodat tegenstanders worden gehoord voordat ze op het scherm worden gezien.

Met een geïntegreerde Dolby Audio-decoder kunnen gebruikers genieten van de filmische ervaring, niet alleen tijdens het gamen, maar ook tijdens het filmen op streamingplatforms zoals Netflix, Disney+, Amazon Prime.

Alles-in-één audiohub
De Sound Blaster Katana V2 kan worden aangepast om te klinken en er precies zo uit te zien als gebruikers. Wanneer verbonden met de Creative-app (zowel desktop als mobiel), kunnen gebruikers kiezen uit verschillende EQ-instellingen en de audio afstemmen met de Acoustic Engine-suite. Bovendien biedt de opnieuw ontworpen RGB-verlichtingsstrip verschillende verlichtingsmodusselecties in 16,8 miljoen kleuren, die intuïtief reageren op de afspeelinhoud. Deze instellingen kunnen worden opgeslagen als aangepaste profielen op de app of de programmeerbare knoppen op de afstandsbediening.

Het is uitgebreid uitgedost met een groot aantal aansluitmogelijkheden, met HDMI ARC en optische poorten, draadloze Bluetooth® 5.0, USB-C-poort voor USB-audio-ondersteuning, 3,5 mm AUX-in en SXFI-out voor gecertificeerde Super X-Fi-producten. Het is compatibel met zowel desktops als consoles, waaronder pc, Mac, PS5, PS4, Xbox Series X en S, Xbox One en Nintendo Switch

Al met al biedt de Sound Blaster Katana V2 een complete entertainmentervaring die verder gaat dan wat van een gaming-soundbar wordt verwacht.

Prijzen en beschikbaarheid
Sound Blaster Katana V2 kost €329,99 en is verkrijgbaar bij Creative.com.



Bronnen: Creative

Over Jochem
Als het op behuizingen met RGB lichtjes aan komt zit je bij Jochem aan het juiste adres, daar kan hij geen genoeg van krijgen. Net als van robots en drones, dus niet vreemd dat hij meestal druk bezig is met zijn studie Mechatronica in Delft. Hij krijgt het ook voor elkaar om menig product kapot te krijgen, uiteraard onder de noemer 'quality control'.